Wednesday, July 2, 2014

ALHAMDULILLAH, RAMADHAN DATANG LAGI....

Alhamdulillah...kerna Aku masih di beri kesempatan untuk menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadhan ini. Sesungguhnya tahun ini amat berbeza bagi ku tidak seperti tahun-tahun yang lalu. Tahun 2014 ini adalah tahun yang amat bererti buat diriku. Sedih, pilu, yang menyelubungi diriku tiada siapa yang tahu dan mengerti.

Aku bersyukur dan redha di setiap ujian yang diberi kepada ku kerna ku tahu Allah itu sentiasa sayang kepada diriku ini. Sesunnguhnya Allah itu tidak akan menguji seseorang itu melebihi daripada kemampuannya. Walaupun perit, derita dan sengsara jiwa namun ku tabahi jua hati ini untuk mengharunginya.

Tidak dinafikan aku juga seperti insan-insan lain yang ingin dan mengharapkan kebahagiaan , namun apakan daya mungkin sudah suratan di takdirkan kebahagiaan ku hanyalah sementara. Di dalam hidup ini kita tidak akan mendapat semua yang kita inginkan serta inpikan dan belajarlah untuk menerimanya dan bersabar kerna itulah yang Aku lakukan selama ini.

Di Bulan Ramadhan yang mulia ini.. Aku bersujud kepadaMu Illahi...Bimbinglah jiwa dan diriku ini agar tidak alpa kepada Mu..Dekatkanlah diriku kepadaMu..Kuatkanlah kasih dan cintaku hanya kepadaMU..Sesungguhnya Aku sentiasa mengharapkan keredhaan daripada Mu....Aamiin...

No comments:

Post a Comment

PANAS OH PANAS !!!

                                                                      Aduhai..kesiannya anak Selangit Biru yang sorang nie..Hasdi atau l...